HATAY-BHA
Hatay Valisi Mustafa Masatlı, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, İLBANK, Emlak Konut GYO ve Hatay Büyükşehir Belediyesi işbirliğiyle yürütülen “Hatay Atık Su Tüneli” projesi kapsamında Defne ilçesi Büyükçat Mahallesi’nde devam eden çalışmaları yerinde inceledi.
Masatlı, incelemenin ardından yaptığı açıklamada, tünelin Defne’de başlayıp Antakya ve Samandağ ilçelerini kapsadığını, 5,6 metre çapında ve 180 bin metreküp kapasiteye sahip olduğunu ifade etti.
Vali Masatlı, projenin doğal eğimle çalışacak şekilde tasarlandığını, böylece Antakya ve Defne ilçelerinin atık sularının enerji harcamadan tek bir havzada toplanacağını söyledi. Oluşturulacak biyolojik arıtma tesisi sayesinde bu suların tarımsal kullanım için uygun hale getirileceğini belirten Masatlı, Asi Nehri’ndeki kirliliğin de önleneceğini vurguladı:
“Hiçbir kanalizasyon hattı nehre akmayacak, Asi Nehrimiz tertemiz kalacak. Atık su tüneli ve biyolojik arıtma tesisi, depremlerden önce başlayan kanalizasyon sorununa da kalıcı çözüm sağlayacak.”
Proje, Türkiye’nin en büyük atık su tüneli olma özelliğini taşıyor ve 2026 Nisan ayında tamamlanması planlanıyor.
1
İş Bankası’ndan 9 ayda 44 milyar lira kâr – Birlik Haber Ajansı
163 kez okundu
2
2025’te dünyanın en tehlikeli ülkeleri açıklandı – Birlik Haber Ajansı
145 kez okundu
3
Bu hafta sinemalarda 12 yeni film: Aksiyondan animasyona dopdolu seçki – Birlik Haber Ajansı
138 kez okundu
4
Çakal konserinde silahlı saldırı şoku: Fail 1 saat içinde yakalandı – Birlik Haber Ajansı
135 kez okundu
5
Antalya turizminde kripto ve kara para Operasyonu: Ünlü iş insanları gözaltında – Birlik Haber Ajansı
122 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.