46,4862
0.03%53,1206
-0.05%6.148,87
-1,80%14729.65
-1,80%
ANKARA-BHA
Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri verilerine göre, bu yılın tamamında 96 ülkeye 229,8 milyon dolarlık fıstık satışı yapılması öngörülüyor. En çok ihracat yapılan ülke ise 52,3 milyon dolarla İtalya oldu. Bunu Almanya (24,8 milyon $) ve Kazakistan (9,4 milyon $) izledi.
Türkiye Fıstık Üreticileri Merkez Birliği Başkanı Faruk Akbaş, ihracattaki yükselişin üreticileri memnun ettiğini belirterek, “Fıstığımız aroma, yağ oranı ve kalite açısından dünya çapında tercih ediliyor. Özellikle çikolata, şekerleme ve kuruyemiş sektörleri talep göstermeye devam ediyor. Hedefimiz, ihracatı artırarak hem üreticimizin hem ülke ekonomimizin kazancını yükseltmek” dedi.
Akbaş ayrıca, bu yıl “yok yılı” olmasına rağmen ihracat rakamlarının artmasının önemli olduğunu vurguladı ve yeni pazarlar oluşturarak ihracatı yıl sonunda daha da artırmayı amaçladıklarını ekledi.
1
5. Rize Gastronomi Günleri’nde Akademik Şefler basınla buluştu – Birlik Haber Ajansı
206 kez okundu
2
Thodex Kurucusu Faruk Fatih Özer cezaevinde ölü bulundu – Birlik Haber Ajansı
132 kez okundu
3
Gürbüz Orhangazi, CHP Kars Merkez İlçe Başkanlığı’na adaylığını açıkladı – Birlik Haber Ajansı
121 kez okundu
4
Vali Ziya Polat’tan Ani Örenyeri’nde yürütülen kazı ve koruma çalışmalarını inceledi – Birlik Haber Ajansı
111 kez okundu
5
Yeni filmler izleyiciyle buluştu – Birlik Haber Ajansı
108 kez okundu